Asus U36 – Un atlet cu talie de manechin

Ultima prezentare pe anul acesta. Culmea, a unui Ultraportabil care va fi pe piata anul viitor, pe undeva prin februarie. Zic sa nu mai pierdem timpul si sa purcedem.

Ultraportabil, numele tau este Asus. Cel putin, asa gandesc dupa ce am butonat vreme de cateva zile recenta lor creatie, modelul U36, un ultraportabil care le are pe toate: portabilitate, performanta si un pret decent, combinatie de factori aproape perfecta pentru oricare dintre noi.

Caracteristici Tehnice

Ecran: 13.3 inchi, rezolutie 1366×768 pixeli

Procesor: Intel Core i5 M460@ 2.53 GHz

Memorie RAM: 3 GB DDR3

HDD: 500 GB

Sistem Grafic: Hibrid cu Nvidia GeForce 310M si Intel HD Graphics pe tehnologie Optimus

Conectica: 2xUSB 2.0, 1xUSB3.0, 1xEthernet, 1xVGA, 1xHDMI

Dimensiuni: 322 x 232 x 19 mm

Greutatea echipamentului de test: 1.66 Kg

SO: Windows 7 Ultimate pe 64 de biti

Primele Impresii, Design

Cei de la Asus il prezinta ca fiind cel mai subtire ultraportabil cu procesor la voltaj standard. Nu stiu daca este chiar asa dar cu siguranta impresioneaza prin talia extrem de subtire. Este clar ca cei de la Asus si-au pus linia de portabile la o “cura de slabire”, nu stiu care metoda, pesemne cea disociata, dar rezultatele sunt pe masura.  Un ultraportabil care poate defila fara nicio retinere pe orice podium eletro-fashion. Un subtirel care va atrage cu siguranta privirile si simpatiile tuturor de acum incolo.

Si, chiar daca este atat de subtirel, nu mi-a lasat deloc impresia de fragilitate, ci a unui echipament robust, bine inchegat, rezistent la o utilizare intensa 16 ore pe zi (ma gandesc ca mai si dormiti vreo 8 😀 ). De asemenea, ecranul este pozitionat ferm de corp si parca nu flambeaza la apasare la fel de usor ca la celelalte laptopuri din aceeasi categorie. O mare bila alba din partea mea pentru robustetea si “trainicia” constructiei.

Mi-a placut foarte tare si materialul din care este turnata carcasa, un aliaj de magneziu si aluminiu, intr-o culoare mata care ii confera un aspect elegant, stilat. Stilat, elegant, simplu dar nu clasic. Deloc. Liniile carcasei sunt moderne, dinamice, cu elemente tipice laptopurilor de gaming, atragand in acest fel si categoriile mai tinere de utilizatori. Este un portabil vopsit negru despre care pot afirma ca nu este dedicat exclusiv domeniului business, prezenta lui fiind la fel de agreabila si in mediul casnic.

Si, mai spun inca o data. Domnilor de la Asus, renuntati dracului va rog la plasticul ala lucios. Ar fi putut fi o carcasa perfecta dar plasticul negru lucios din jurul ecranului nu il completeaza, nu il desavarseste, nu se potriveste cu restul materialelor utilizate.

Inca ceva. In zonele mate ale carcasei, pe cele din aliaj, nu raman amprente, inca un aspect extrem de important pe care cei de la Asus l-au sesizat si l-au rezolvat la acest portabil. In schimb, nu va sfatuiesc sa puneti mainile pe marginea ecranului, acolo cu siguranta veti lasa urme deloc ispititoare.

Sa mai zic de greutatea de numai 1.66 Kg, un plus categoric pentru portabilitate? Chiar daca avea in dotare un acumulator cu 8 celule? Nah, ca tocmai am zis.

Pe laterala stanga gasim conectorul de alimentare, portul VGA, cel HDMI si unul USB 2.0.

Pe cea frontala sunt dispuse difuzoarele sistemului audio.

Pe cea dreapta gasim cei doi conectori de 3.5 mm, slotul pentru carduri, un port USB 3.0, inca unul 2.0 si portul Ethernet.

Functionare si Utilizare

Performante

Are o configuratie care poate multumi chiar pe oricine.  Poate nu in totalitate si pe gameri dar oricum ei se joaca mai mult pe desktopuri. Categoria de gameri mobili inca nu cred ca au vreo cota importanta de piata. 😀 Configuratia este una de top, cu un procesor Intel Core i5 460M la 2.53 GHz, 3 GB de RAM si tehnologie Optimus cu placa Nvidia GeForce 310M. Sa nu uitam si de hardul SSHD cu un buffer SSD de 4 GB care poate creste performantele la citirea programelor mai frecvent accesate.

Este un laptop care poate face cu succes oricarei operatiuni electronice. Nu mai are rost sa va spun de functionarea in Office, browsere, mesagerie instant sau oricare alt tip de program. Multimedia full HD este binevenita pe aceasta configuratie. Merge ca unsa. Chiar si acel videoclip la 40 mbps, Samsung Demo Oceanic Life a functionat ireprosabil.

Isi are limitarile lui, in special datorita dimensiunilor mici ale ecranului, in special la jocuri sau in programele de editare grafica. Dar, cu un ecran mai mare conectat prin HDMI, se poate transforma intr-un adevarat mini workstation.

Nota Windows este doar de 4.0, nota mica fiind obtinuta de placa grafica. Dar, tare imi este teama ca testarea se face numai pe baza placii Intel, cea Nvidia nefiind activa in momentele testarii. Asa ca, in acest caz, aceasta nota nu este concludenta.

Performante in 3DMark 06, cu placa Intel activata: 3520 3D Marks. Din pacate, nu am reusit sa fac testul si cu placa Nvidia activata. Am facut setarile programului in utilitarul Nvidia dar tot degeaba….

Mai sus va sunt prezentate detaliile procesorului.

Am testat cu HDTune si performantele HDD-ului, acesta obtinand o medie de 69.8 MB/sec.

Conectivitate si stocare

In materie de conectica are cam tot ceea ce am avea nevoie: 2 porturi USB 2.0, un HDMI out, Bluetooth 2.1, port Ethernet Gigabit sau Wireless N. Plus un port USB 3.0, unul care poate fi extrem de util celor care uziteaza volume mari de date, in special video.

Din cate am observat, pe laptopuri, cei de la Asus sunt cam singurii care promoveaza USB-ul 3.0, singurii care ii acorda atentia cuvenita. Spatiul de stocare de 500 GB este suficient pentru depozitarea unor importante colectii digitale iar unitatea SSHD este si una dintre cele mai performante la ora actuala, buffer-ul SSD de 4 GB asigurand o incarcare mai rapida a SO-ului sau a executabilelor mai des folosite.

Ecranul

Ecranul de 13 inchi cu rezolutia de 1366×768 pixeli reprezinta normalitatea, uzualul, cu care cei de la Asus ne-au obisnuit. Toate cele afisate se vad in parametri optimi, placuti ochiului. Singurul sau dezavantaj este reprezentat de finisajul lucios, deranjant in mediile puternic luminate.

Sunet

Am vrut sa remarc si calitatea destul de buna a mini sistemului audio incorporat. Nu performeaza ca al unuia de NX, nici extraordinar de puternic nu este, dar mi-a placut claritatea sunetului redat.

Tastatura si Touchpad

Tastatura  de tip chiclet este una dintre cele mai bune, mai reusite, pe care le-am intalnit la un portabil Asus. In primul rand ca nu se mai lasa la apasare in interiorul carcasei, nu mai flambeaza, fiind mult mai eficient rigidizata. In al doilea rand ca tastele au un feedback confortabil la apasare, experienta redactarii fiind pe masura. Si, sunt foarte silentioase.

Touchpad-ul raspunde excelent la comenzile tactile iar cele doua butonase ale lui sunt asa cum trebuie sa fie. Se apasa usor, nu am mai simtit disconfortul apasarii greoaie atat de tipice portabilelor ASUS.

Autonomia

Am avut in custodie modelul cu o baterie cu 8 celule. L-am purtat cu mine chiar la deplasarea din Elvetia. Autonomia acestui echipament mi-a fost de mare ajutor in momentul in care am realizat ca stecherul alimentatorului nu se potrivea deloc in prizele elvetienilor. Asa ca, doar cu acumulatorul din dotare am “rezistat” pe baricade o zi intreaga, utilizandu-l ori de cate ori am avut nevoie.

I-am testat autonomia si in conditii de birou, cu modul de salvare a energiei activat. Doar la activati de browsare internet, editare office cu wireless-ul activat, am avut parte de o autonomie de peste 6 ore. Mentionez ca i-am conectat in acest timp si mouse-ul wireless, un consumator important si el. Fara conexiune la retea si cu luminonzitatea spre minimum, autonomia se poate duce spre 7 ore. Testele celor de la Asus spun ca are chiar 8 ore de autonomie. In viata reala si nu in cea de laborator, nu am reusit niciodata sa ajung la performantele oferite de producatori.

Concluzii

Pro

– Autonomia

– Aspectul

– Portabilitatea

– Performanta

Contra

Sincer, nu prea am ce sa-i reprosez dar ca sa fiu totusi chitibusar:

– Plasticul lucios din jurul ecranului

– Nu are unitate optica. In paranteza: daca reuseau sa introduca si o unitate optica interna era perfect. Chiar daca eu nu mai folosesc asa ceva, sunt unii dintre voi pentru care conteaza prezenta uneia. Sau, macar sa fi avut din start una externa la pachet. Ca doar au in oferta de accesorii asa ceva.

Asus-ul U36 reuseste sa combine optim factorii performantei cu cei ai portabilitatii. Este un echipament usor si subtire, pe care il putem purta fara efort oriunde am merge, are o autonomie de tipul “all day computing”, totul la o configuratie tehnica de top, care poate satisface aproape orice capriciu profesional sau de divertisment. Personal, cred ca tocmai am intalnit ultraportabilul meu viitor. Un echipament cu performantele unui atlet intr-un corp suplu, de manechin.

Va fi disponibil pe piata incepand cu luna februarie a anului viitor la urmatoarea configuratie:

CPU: 480M
RAM: 4GB DDR3,
HDD: 500 GB SSH (Solid State Hybrid Drive),
Baterie 8 celule
NV G310M 1G V-Ram + Intel® GMA HD Support NV Optimus technology.

Si, dupa cum ziceam, pretul este unul decent pentru configuratia si caracteristicile pe care ni le ofera, 3600 Lei.

5 Responses

  1. Nu stiu care e mai misto, produsul sau articolul. Felicitari 🙂

  2. Ca de obicei o prezentare exhaustiva cu imagini super. De fiecare data invat cate ceva nou. 🙂

  3. […] imidoresc si-a gasit in ASUS U36JC viitorul lui notebook. Buna alegere. Asus-ul U36 reuseste sa combine optim factorii performantei cu cei ai portabilitatii. Este un echipament usor si subtire, pe care il putem purta fara efort oriunde am merge, are o autonomie de tipul “all day computing”, totul la o configuratie tehnica de top, care poate satisface aproape orice capriciu profesional sau de divertisment. Personal, cred ca tocmai am intalnit ultraportabilul meu viitor. Un echipament cu performantele unui atlet intr-un corp suplu, de manechin. Va fi disponibil pe piata incepand cu luna februarie a anului viitor la urmatoarea configuratie: CPU: 480M RAM: 4GB DDR3, HDD: 500 GB SSH (Solid State Hybrid Drive), Baterie 8 celule NV G310M 1G V-Ram + Intel® GMA HD Support NV Optimus technology. Si, dupa cum ziceam, pretul este unul decent pentru configuratia si caracteristicile pe care ni le ofera, 3600 Lei. […]

Leave a comment